ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ».

Πως μπορούμε να σας βοηθήσουμε;

Για οποιαδήποτε διευκρίνιση η πληροφορία μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας!
ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ».

Αυξημένες επιδοτήσεις για αγορά ηλεκτρικών ΙΧ, δικύκλων και ταξί φέρνει ο νέος κύκλος του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά» που ξεκινά από την 1η Απριλίου 2022 (με αναδρομική ισχύ από τις 31/12/2021) και θα δέχεται αιτήσεις έως τις 31 Δεκεμβρίου 2023.

Το πρόγραμμα αποδίδει καρπούς, καθώς πολλοί οδηγοί των μεγάλων αστικών κέντρων στρέφονται στην ηλεκτροκίνηση.

Ηδη το 2021 ταξινομήθηκαν 6.967 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όταν το 2019 είχαν ταξινομηθεί μόλις 480.

Για τα φυσικά πρόσωπα, το ποσοστό επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου αυξάνεται από 20% σε 30% και το μέγιστο ποσό σε 8.000 ευρώ από 6.000 ευρώ που ίσχυε στον προηγούμενο κύκλο.

Επιδότηση: Πώς φτάνει τις 11.000 ευρώ

Το ποσό αυτό μπορεί να αυξηθεί έως και τις 9.000 ευρώ αν ο ιδιοκτήτη;ς του ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι νέος έως 29 ετών ή ΑΜΕΑ, ενώ μπορεί να φτάσεις έως τα 11.000 ευρώ αν ο οδηγός είναι τρίτεκνος.

Η απόσυρση του παλιού οχήματος επιβραβεύεται με 1.000 ευρώ, ενώ η αγορά του έξυπνου οικιακού φορτιστή με 500 ευρώ.

3.000 ευρώ για δίκυκλα και τρίκυκλα

Για τα φυσικά πρόσωπα, το ποσοστό επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικών δικύκλων και τρικύκλων κατηγορίας L5e έως και L7e αυξάνεται από 20% σε 40% και το μέγιστο ποσό επιδότησης από 800 ευρώ σε 3.000 ευρώ.

Στις κατηγορίες αυτές περιλαμβάνονται τα επαγγελματικά ηλεκτρικά τρίκυκλα που χρησιμοποιούνται για την μεταφορά εμπορευμάτων ή/και επιβατών καθώς και τα μικροαυτοκίνητα. Ειδικά για νέους έως 29 ετών προβλέπεται η προσαύξηση της ενίσχυσης κατά 1.000 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικών μικροαυτοκινήτων.

Το ποσοστό επιδότησης για τα ηλεκτρικά δίκυκλα L1e έως L4e παραμένει στο 20% και το μέγιστο ποσό επιδότησης θα είναι 800 ευρώ. Στις κατηγορίες αυτές περιλαμβάνονται τα ελαφρά ηλεκτρικά δίκυκλα και τρίκυκλα με κυβισμό μικρότερο των 50 cc καθώς και τα αντίστοιχα οχήματα μεγαλύτερου κυβισμού.

Ειδικά για την προμήθεια ηλεκτρικών οχημάτων του συνόλου της κατηγορίας L θα επιδοτείται προαιρετικά ως μέρος του βασικού εξοπλισμού του οχήματος η αγορά δεύτερης μπαταρίας με ποσό 300 ευρώ.

Το ποσοστό επιδότησης για τα ηλεκτρικά ποδήλατα παραμένει στο 40% και το μέγιστο ποσό επιδότησης θα είναι 800 ευρώ.

Επιδότηση: Επιδότηση 22.500 ευρώ για τα ταξί

Στο πλαίσιο του πρώτου κύκλου του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» υπέβαλαν αίτηση για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, δικύκλου ή ποδηλάτου περισσότεροι από 18.000 πολίτες.

Το νέο πρόγραμμα θα περιλαμβάνει επιδοτήσεις για τα ταξί που θα ανέρχεται σε 22.500 ευρώ για αγορά ηλεκτρικού οχήματος, με παράλληλη απόσυρση του υφιστάμενου.

Τι ισχύει για τις εταιρείες

Για τις εταιρείες, το ποσοστό επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου αυξάνεται από 20% σε 30% και το μέγιστο ποσό επιδότησης θα ανέλθει σε 8.000 ευρώ ανά όχημα.

Ο αριθμός των οχημάτων για τον οποίο μια εταιρεία δικαιούται επιδότηση δεν θα περιορίζεται πλέον αριθμητικά, σε αντίθεση με τον πρώτο κύκλο του προγράμματος που υπήρχε το όριο των 3 ή 6 οχημάτων (σε περίπτωση νησιωτικών Δήμων).

Οι εταιρείες θα μπορούν πλέον να επιδοτούνται και για την αγορά και εγκατάσταση έξυπνων φορτιστών, με τον όρο ότι αυτοί θα εξυπηρετούν αμιγώς τους σκοπούς της εταιρείας και δεν θα χρησιμοποιούνται για εμπορική εκμετάλλευση.

Παρέχεται, επίσης, η δυνατότητα στις εταιρείες να αποσύρουν ίσο αριθμό οχημάτων με αυτόν που αντιστοιχεί στα οχήματα για τα οποία αιτούνται επιδότησης, με το ποσό ανά όχημα να είναι 1.000 ευρώ.

Εταιρείες ταχυμεταφορών, διανομών και τουριστικές εταιρείες θα μπορούν να επιδοτηθούν πλέον και για την αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων.

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας GR–Eco Islands, ειδική μέριμνα λαμβάνεται για εταιρείες που δραστηριοποιούνται στα νησιά, καθώς η αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου ενισχύεται με επιπλέον 4.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο σε όλα τα νησιά της χώρας.

Ενισχύονται επίσης οι εταιρείες αντιπροσώπων, εμπόρων και εισαγωγέων αυτοκινήτων για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων επίδειξης (test drive) με ποσοστό επιδότησης 30% και μέγιστο ποσό τις 8.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο.

Σε σχέση με τον πρώτο κύκλο του προγράμματος, δεν θα υπάρχει πλέον η υποχρέωση εξαγοράς του οχήματος στη λήξη της περιόδου χρονομίσθωσης. Με τον τρόπο αυτόν διευκολύνεται η αντικατάσταση των παλαιών ρυπογόνων εταιρικών στόλων.

Ηλεκτροκίνηση: Μέτρα για τη μείωση του κόστους φόρτισης

Μέτρα για τη μείωση του κόστους φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων εξετάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ενώ τον Απρίλιο ξεκινά ο δεύτερος κύκλος του προγράμματος επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.

Το υπουργείο Ενέργειας και η ΡΑΕ θέτουν στο μικροσκόπιο τις τιμές πώλησης του ρεύματος στα σημεία φόρτισης οι οποίες διαμορφώνονται μέχρι και τα 60 λεπτά του ευρώ ανά κιλοβατώρα.

Όπως επεσήμανε σε πρόσφατο συνέδριο η γενική γραμματέας του ΥΠΕΝ Αλεξάνδρα Σδούκου “είναι ανάγκη να μειωθούν οι τιμές στη δημόσια φόρτιση, θα το δούμε πολύ προσεκτικά γιατί υπάρχει κίνδυνος να αποθαρρυνθούν όσοι δεν έχουν πρόσβαση σε ιδιωτικό σημείο φόρτισης στο σπίτι ή τη δουλειά” .

Δεδομένων των ανατιμήσεων στο ρεύμα που αφορούν όλους τους καταναλωτές και όχι μόνο την ηλεκτροκίνηση, εξετάζεται μεταξύ άλλων ακόμα και η μείωση του ΦΠΑ στο συγκεκριμένο τομέα από 24 σε 6%.

Στο πλαίσιο του δεύτερου κύκλου του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά”, το ποσοστό επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου από φυσικά πρόσωπα αυξάνεται από 20% σε 30% και το μέγιστο ποσό σε 8.000 ευρώ από 6.000 ευρώ που ίσχυε στον προηγούμενο κύκλο.

Επίσης η απόσυρση του παλιού οχήματος επιβραβεύεται με 1.000 ευρώ, ενώ η αγορά του έξυπνου οικιακού φορτιστή με 500 ευρώ. Για τις εταιρείες, το ποσοστό επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου αυξάνεται επίσης από 20% σε 30% και το μέγιστο ποσό επιδότησης θα ανέλθει σε 8.000 ευρώ ανά όχημα.

Μετά το “Κινούμαι ηλεκτρικά” επίκειται η προκήρυξη προγράμματος “Φορτίζω παντού” με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης για την εγκατάσταση δημόσια προσβάσιμων φορτιστών σε σημεία που δεν είναι ακόμα συμφέρουσες οι επενδύσεις.

Στόχος είναι να καλυφθεί το σύνολο της επικράτειας με επαρκές δίκτυο φορτιστών καθώς επί του παρόντος ο κύριος όγκος έχει αναπτυχθεί στα μεγάλα αστικά κέντρα και τους εθνικούς οδικούς άξονες.

 

 

 

newsme

Μετάβαση στο περιεχόμενο